T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / AVCILAR - Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Öğrenci Kulüpleri

Öğrenci Kulübü

Öğrenci Kulübü; öğrencilerin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda eğitim kurumu içi ve dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla oluşturulan gruptur. Öğrenci kulüpleri öğrencinin birey olarak kendisini ilgi ve yetenekleri doğrultusunda biçimlendirebilmesine, kendisini gerçekleştirmesine olanak tanıyabilecek ortam ve uygulamalar sağlar. Öğrencileri toplum hayatına hazırlamak için okul içerisinde kurulan öğrencilerin aktif olarak çalıştığı teşekküller olarak da tanımlanabilecek olan öğrenci kulüpleri, öğrencileri okul sonrası hayata hazırlayan beceriler ve daha iyi eğitim sonuçları ile donatmak için etkili mekanizmalar olarak hizmet eder. 

YARARLARI

Öğrencinin kendini tanımasını sağlar

Öğrenciye kendi ilgi alanlarını, güçlü ve zayıf yönleri, belirli durumlarla nasıl başa çıkabileceği gibi konularda kendini tanıması için imkân tanır. Öğrencinin iyi olduğu alanları keşfetmesini sağlar ve öz-farkındalığını geliştirir. Bu durum, öğrencinin okul sonrası toplumsal hayat ve kariyer hayatı için önemlidir.

Sosyal ve duygusal becerileri geliştirir

Öğrenci kulübü çalışmaları grup çalışmaları şeklinde yürütüldüğünden öğrencilerin diğer insanlarla olumlu etkileşim kurabilmeleri için gerekli olan becerileri edinmeleri ve geliştirmelerini sağlar. Öğrencilerin iletişim, iş etiği, girişimcilik, liderlik, sosyo-kültürel farkındalık, okul hayatını düzenleme, iş birliği yapma, takım hâlinde çalışma, demokratik tutum ve davranış edinme, başkalarına saygı duyma, ortak amaçları paylaşma, kişilerarası sorun çözme, etik kurallara uyma ve çevreyle olumlu ilişkiler kurma gibi yeterlilik ve becerileri edinmesi ve geliştirmesine imkân tanır.

Başarma fırsatı sunar

Özellikle akademik olarak başarısız olan öğrencilerin iyi oldukları farklı alanlar olabileceğini keşfetmelerine ve böylelikle başarı hissini deneyimlemelerine imkân sağlar.

Öğrenciye derslerde öğrendiklerini kullanması için imkân tanır

Öğrencilerin derslerde edindikleri bilgi ve becerileri gerçek hayata ilişkin durumlarda kullanması, hangi bilgi ve becerileri ne oranda edindiğini test etmesi için fırsat sağlar. Öğrencilerin ders içinde öğrendiklerini günlük hayatlarına yansıtabilmelerini, sosyal anlamda toplum yaşamında aktif olmalarına, okulda görüp yaşadıklarını toplum hayatıyla ilişkilendirebilmelerine ve zaman zaman soyut kalan ders konularını zihinlerinde somutlaştırabilmelerine imkân sağlar.

Psikolojik iyi oluşa katkı sağlar

Öğrenci kulübü çalışmalarına aktif olarak katılmak öğrencilerin rahatlamalarını ve streslerini atmalarını sağlar.

Öğrenciye edindiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri güvenli bir ortamda uygulama fırsatı sağlar

Kendi seçtiği kulüpte yürütülen çalışmalara katılmak öğrencinin o alana ilişkin bilgi, beceri ve yeterliliklerini uygulaması ve yeni deneyimler edinmesi için fırsat sunar. Öğrenci proje geliştirme ve yürütme, etkinlik organize etme, araştırma tasarlama ve yürütme gibi çalışmalarla sahip olduğu bilgi ve becerileri uygulama yaparak geliştirme imkânı bulur.

Yeni deneyimler edinilmesini sağlar

Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin ufkunu genişletir ve içinde yaşadıkları dünya hakkında daha fazla şey öğrenmelerini sağlar.

Okula verilen değeri artırır

Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin okulu farklı bir gözle görmesini sağlar. Okulu sadece öğrenme yeri olarak değil aynı zamanda eğlenebildiği bir yer olarak görmelerine katkıda bulunur. Öğrencilerin okula kendilerini daha yakın hissetmelerine ve böylelikle aidiyet hissi geliştirmelerine katkı sağlar. Öğretmenleri ve arkadaşları ile daha yakın ilişkiler kurabilir, onlarla iletişiminde daha güvenli olur. Bu durum, öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonları üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir.

Öğrenmeyi destekleyerek akademik başarının artmasını sağlar

Öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerileri farklı bir ortamda kullanma imkânı bulmaları onların sınıf içinde öğrendiklerini daha iyi kavramalarına yardımcı olur. Örneğin, öğrenci müzik kulübünde müzik dersindeki teorik bilgileri, astronomi ya da çevre kulübüne katıldığında fen bilimleri derslerinde (fizik, kimya, biyoloji) öğrendiklerini daha iyi kavrayacaktır. Öğrenci kulüplerine katılım öğrencilerin zamanı daha iyi kullanmalarına, yaptıkları işe daha iyi konsantre olmalarına ve böylelikle çalışma becerileri edinmelerine de katkı sağlar. Ayrıca öğrencilerin okula ve öğrenmeye karşı olumlu bir tutum edinmelerini, motivasyonlarının artmasını ve böylece akademik başarılarının daha yüksek olmasını sağlar.

Öz güven duygusunu artırır

Öğrenciler katılmaktan ve bir parçası olmaktan hoşnut olacakları yeni aktivitelerle tanışma fırsatı bulurlar. Yeni beceriler edindiklerinde, çeşitli zorlukların üstesinden geldiklerinde ve başarma hissini deneyimlediklerinde öğrencilerin kendilerine olan inançları ve dolayısıyla özgüvenleri artmaktadır. Kulüp çalışmalarına katılan öğrenciler sınıf ortamında da daha güvenli olmakta, derslere daha fazla katılım sergilemektedirler.

Okul/sınıf içerisinde olumsuz tutum ve davranışları azaltır

Kulüp çalışmaları öğrencilerin birçok ruhsal gereksinimlerini karşılar. Bu çalışmalarla öğrenciler kendilerini yönetme alışkanlığı kazanırlar ve köksel değerleri içselleştirirler. Kulüp çalışmaları olumsuz tutum ve davranışa sahip öğrencilerin topluma kazandırılmasında da etkili olmaktadır. Bu öğrenciler, kulüp çalışmalarında aktif görevler aldıkça okulda daha az olumsuz davranışlar sergilemektedir.

Okula adaptasyonu kolaylaştırır

Öğrencilerin okula daha çabuk alışmalarını sağlar ve adaptasyonlarını kolaylaştırır.

Öğrencinin geniş bir sosyal ağ kurmasını sağlar

Okul dışına taşan kulüp çalışmaları öğrencilerin sosyal ağlarını genişletmelerine, farklı yaş gruplarından ve farklı kültürlerden insanlarla tanışmalarına, arkadaşlık kurmalarına ve olumlu akran ilişkileri geliştirmelerine imkân sağlar.

Demokratik hayata uyumu kolaylaştırır

Öğrenci kulüpleri, demokratik bir yapıya sahiptir. Bir iç tüzükleri, çalışma programları vardır. Öğrenciler kulüp faaliyetleri içerisinde çeşitli roller kazanırlar. Öğrenciler bu sayede demokratik yapıyı öğrenirler. Çalışmalar sırasında üstlendikleri roller, onların kimliklerini oluşturmalarında etkilidir.

Fiziksel gelişime katkı sağlar

Kulüp çalışmaları kapsamında sportif faaliyetlere katılan öğrenciler sağlıklı bedenlere sahip olmakta, sağlıklı kilo vermekte ve geceleri daha iyi uyumaktadırlar. Bu faaliyetler ile fiziksel olarak aktif olmanın yanı sıra öğrencilerin temel motor becerilerini de geliştirmektedirler. Öğrencilerin eğitim kariyerlerini etkileyebileceği gibi onlara yetişkinlik hayatları boyunca geliştirebilecekleri olumlu alışkanlıklar kazanmalarında katkı sağlamaktadır.

Okul içerisindeki dayanışma ve paylaşımı artırır

Öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarına, verilen görevleri yerine getirirken birbirlerine destek olmayı ve uyum içerisinde çalışmayı deneyimlemelerine katkı sağlar. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.10.2024 - Güncelleme: 05.11.2024 17:32 - Görüntülenme: 164
  Beğen | 3  kişi beğendi